Το ISO 9001 είναι ένα διεθνές αναγνωρισμένο πρότυπο το οποίο καθορίζει τις προδιαγραφές που πρέπει να ακολουθεί μια επιχείρηση, ώστε να διασφαλίζει την παροχή προϊόντων και υπηρεσιών υψηλής ποιότητας που μπορούν να ανταποκριθούν στις απαιτήσεις των πελατών της.
Οι 7 θεμελιώδεις αρχές
διαχείρισης της ποιότητας
Οι επτά θεμελιώδεις αρχές διαχείρισης της ποιότητας που ορίζει το ISO 9001 είναι:
- Εστίαση στον πελάτη
- Συνδρομή της διοίκησης
- Ενεργή συμμετοχή του ανθρώπινου δυναμικού
- Διεργασιακή προσέγγιση (η οποία ενσωματώνει τη μεθοδολογία του κύκλου βελτίωσης Σχεδιάζω-Εκτελώ-Ελέγχω-Βελτιώνω)
- Συνεχής βελτίωση
- Τεκμηρίωση στη λήψη αποφάσεων
- Σχέσεις εμπιστοσύνης και αλληλοωφέλειας με τα ενδιαφερόμενα μέρη
Σε ποιους απευθύνεται;
Η πιστοποίηση με το πρότυπο ISO 9001 απευθύνεται σε όλες τις επιχειρήσεις και τους οργανισμούς, ανεξαρτήτως μεγέθους, τομέα δραστηριότητας, ή παρεχόμενα προϊόντα ή υπηρεσίες.
Οφέλη του ISO 9001
Η εφαρμογή ενός συστήματος διαχείρισης ποιότητας ISO 9001 μπορεί να προσφέρει στην επιχείρησή σας τα εξής οφέλη:
- Την προσφορά προϊόντων ή/και υπηρεσιών που ικανοποιούν τις απαιτήσεις των πελατών σας, καθώς επίσης και τις εφαρμοστέες νομοθετικές και κανονιστικές απαιτήσεις.
- Αύξηση της παραγωγικότητας και της ανταποδοτικότητας της επιχείρησής σας, με αποτέλεσμα τη μείωση του λειτουργικού κόστους και την αύξηση της κερδοφορίας.
- Βελτίωση της οργάνωσης και της αποτελεσματικότητας των επιχειρηματικών δραστηριοτήτων.
- Σωστή και έγκαιρη αναγνώριση ευκαιριών και κινδύνων για τον οργανισμό.
- Βελτίωση της ανταγωνιστικότητας και της ικανοποίησης των πελατών της επιχείρησης.
- Καλύτερη διαχείριση των σχέσεων της επιχείρησης με τους πελάτες της και τα λοιπά ενδιαφερόμενα μέρη (προμηθευτές, συνεργάτες κτλ).
- Ευκαιρίες συμμετοχής σε δημόσιους και διεθνείς διαγωνισμούς.